Міжшкільне
методоб'єднання вчителів української мови та української й зарубіжної літератур
Ремезівцівського освітнього округу
8 лютого 2017 року на базі
Жуківської ЗОШ І-ІІ ступенів відбулося міжшкільне методичне об’єднання
вчителів української мови та української й зарубіжної літератур
Ремезівцівського освітнього округу.
1.
Відкритий урок української літератури у 8 класі проводила вчитель
М. П. Рибка.
Тема уроку: М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Вічний тип шукача правди. Протест Остапа і Соломії проти
кріпосницької наруги – протест проти будь-якого насильства над людиною.
Даний
урок проаналізувала голова м/о З. І. Лісова. Вона підкреслила, що урок
проведено методично та науково правильно. Його зміст цікавий та
обгрунтований, відповідав темі й
поставленим цілям. З метою
активізації пізнавальної діяльності учнів вдало використано різні форми та методи
роботи: «Мозковий штурм», «Мікрофон», інтерактивні вправи «Роль синоптика»,
«Довідкове бюро», «Інтерв’ю», випереджувальні завдання, робота в групах. Важливу
роль відіграли учнівські ілюстрації та презентація до твору. Це робить
навчальний процес цікавим і ефективним, спонукає учнів до роздумів і пошуків,
створює проблемні ситуації. Діти активні. Відповідаючи, відчутно, що вони
вміють висловлювати свої думки, аналізувати прочитане, характеризувати героїв, порівнювати
їх, робити висновки. Достатньо розвинене їх зв’язне мовлення. Учитель постійно
стежила за правильністю вимови та грамотністю учнів. Вміло підібрані вчителем
диференційовані завдання та поетичні хвилинки. Зацікавила учнів вікторина «
Впізнай героя за висловлюванням». Діти активно працювали із підручником,
зачитуючи цитатні характеристики Остапа та Соломії та визначаючи символіку у
творі. Належне місце на уроці займала самостійна робота над складанням сенкану.
Впродовж уроку простежується тісна співпраця вчителя та учнів. Зроблено багато. Доречно
використано міжпредметні зв’язки із зарубіжною літературою, українською мовою,
історією та образотворчим мистецтвом. Підсумок уроку підвели учні самостійно,
особливу увагу приділяючи актуальності твору сьогодні. Знання учнів об’єктивно
оцінені. Мети вчитель досягла.
Проведений урок – це урок
досвіду, практики і навчання як для дітей так і для учителів – колег. Варто зазначити, що даний
конспект уроку розроблений вчителем і
опублікований у фаховій газеті № 5-6, березень 2016, стор.31-33.
2. По- другому питанню
«Позакласна робота вчителів-філологів»
виступила
вчитель зарубіжної літератури Жуківської ЗОШ І-ІІ ст. Г. Г. Богонюк,
наголошуючи на важливу роль позакласної роботи у творчому зростанні школярів як
на уроках української мови так і на уроках української та зарубіжної
літератур(доповідь додається)Її
думку доповнила М. П. Рибка, стверджуючи, що позакласна робота служить засобом
розширення, поглиблення і вдосконалення знань, набутих учнями в школі.
Тому вона з цікавістю проводить її
паралельно з класною (доповідь додається).
Зі
своїм досвідом роботи по цьому питанню поділилася вчитель Шпиколоського НВК Н. М.
Вульчак (доповідь додається).3.
Розглядаючи третє питання «Культура мовлення школярів» виступила вчитель
Ремезівцівського НВК З. І. Лісова, підкреслюючи, що вона постійно дбає про
навчання грамотності дітей, про культуру їх мовлення (доповідь додається).
По цьому ж питанню цікаво розповіла вч. М. П. Рибка,
презентуючи виданий з досвіду роботи
посібник «Робота вчителя-словесника над місцевою говіркою», у якому подані
матеріали, різні форми та методи роботи щодо розвитку культури мовлення
школярів, які реалізуються на уроках і в позакласній роботі ( посібник
додається).4.Розглядаючи четверте питання «Використання ІКТ на уроках української
мови та літератури», вчителі обмінювалися досвідом роботи. Зокрема, вчитель
Сновицької ЗОШ І-ІІ ст. Н.П. Купин
вважає, що використання на уроках новітніх технологій робить навчальний
процес цікавим та ефективним. Із
досвідом своєї роботи поділилась учитель М.П. Рибка. Вона вважає, що поряд з
Інтернетом, комп’ютером, сканером й творчість не може бути механічною та обмеженою.
Тому разом із ІКТ використовує у
навчально-виховному процесі свої творчі доробки. Діти прагнуть теж творити,
досліджувати, проявляють бажання зробити щось самостійно (доповідь додається).
5. Новинами
методичної літератури обмінялися всі
присутні педагоги.
Немає коментарів:
Дописати коментар