Олімпіади та конкурси

Дорогі діти! Працюйте із матеріалами олімпіадних завдань і успішність буде у вас результативна

 Матеріали проведення І туру шкільної олімпіади

                                              Українська мова – 9 клас
1.     Від поданих іменників утворити форму орудного відмінка однини.
Молодь, ртуть, галузь, молодість, радість, лють, подорож, туш, матір, вість.2.     Підібрати до поданих фразеологізмів синоніми.
v Опустити руки
v Спалити мости за собою
v Не спускати з нього ока
v Хоч на край світу
v Собаку зїсти
3.     Від поданих імен утворіть чоловічі та жіночі форми імен по батькові.
Тадей, Анатолій, Святослав, Олексій, Костянтин, Василь,  Яким, Юрій.4.     Від поданих словосполучень утворіть складні слова та поясніть особливості  їх правопису.
Національний банк, здатний до праці, різні боки, знати край, білий сніг, кілька разів, чотири елементи, вимірювати електрику, військова стратегія.
5.     Поставте правильно наголос.
Дочка, жаркий, олень, подруга, приятель, русло, болотистий, читання, злегка, дітьми, вірші, рукопис, каталог, козаки, помилка.6.     Зробити синтаксичний розбір речення, указавши частини мови.
Листкові сниться, мариться весна, а квітці пахне літа теплий день.

Українська література – 9 класІ. Тестові завдання             
  1.Якою книгою, виданою в Україні, Іван Федоров «друкування книг занедбане відновив»?                                                                                                                                                          а)   «Апостол»(Львів, 1574р.) б) Біблія (Острог)  в) «Пересопницьке Євангеліє»  г)«Часослов»                                                                                                                                          2. Назвіть автора пісні «Їхав козак за Дунай»                                                                                
   а) І. Величковський  б) С. Климовський   в) Л. Боровиковський    г) І. Вишен-ський                                        3. Прийти до Бога, за переконанням Г. Сковороди, можна тільки:                                          а) через релігійну службу        б)ставши священиком             в) постригшись у ченці г) через пізнання себе
ІІ. Напишіть твір-роздум на одну з  поданих тем:1. «Українська пісня – це справжня поезія серця і почуття» (В.Ягич).2. «Історія русів» – адресований у віки змістовий та почуттєво-патріотичний заряд.3. Тільки в «сродній праці» щастя людини (за творчістю Г. Сковороди).ІІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях:1. Характерною особливістю творів якого жанру є те, що в них історична доля народу   розкривається на прикладі драматичної історії конкретної людини?
2. Кого із сучасників Ф.Прокоповича уособлює князь Володимир в однойменній драмі? 3. Який твір містить відтворення історичних подій від часів давніх до 1769 р.?
4. Які біблійні сюжети використав С. Величко під час написання свого літопису?
5. Що шукає ліричний герой поезії Г.С.Сковороди «Сад божественних пісень»? IV. Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань                                                                             1.Ознаки бароко у поезіях І.  Величковського.                                                                                 2.Внесок Києво-Могилянської академії у розвиток української культури .                                    3. Що таке народна драма? Наведіть приклади використання народної драми під час свят зимового та весняного циклів.

                        Українська мова – 10 клас
1.     Запишіть цифри словами.
Від 923 відняти 54; до 876 додати 93; поїзд із 267 пасажирами; сума чисел дорівнює 96,7.2.     Пояснити значення фразеологізмів.                                                          
v Опинитися між двох вогнів
v Брати на глум
v Голий як бубон
v Верстати шлях
v Не в ті взувся
v Видати себе з головою
v Море по коліна
v Собака на сіні
3.     Утворити словосполучення, у яких опорне слово виступало б то головним, то залежним компонентом.
4.     Назвіть одним словом.
v Відступ у першому рядку тексту.
v Льодова гора, що плаває в морі.
v Музичний супровід.
v Шахіст високої кваліфікації.
v Розмова між двома або кількома особами.
v Керування хором, оркестром.
5.     Від поданих дієслів утворіть дієприслівники, укажіть їх вид.
Стрибати, стрибнути, дивитися, вдивлятися, працювати, попрацювати, перевірити, перевіряти, тікати, утекти, штовхати, штовхнути.6.     Виконати синтаксичний розбір речення.
Де громи гриміли смертю огняною, зливи прошуміли сивою стіною.
Українська література – 10 класІ.Тестові завдання                                                                                                                            1. Яке з понять випадає з логічного ряду?                                                                               а) лірика      б)сонет     в)епос     г) драма                                                                                        2. Назвіть автора драми «Глитай або ж Павук»                                           а)М.Старицький   б)І.Карпенко-Карий     в)І. Франко    г)М.Кропивницький                  3.Укажіть твори Панаса Мирного                                                              а)«Дві московки», «Хмари»     б)«Лихий попутав», «Повія»                                                   в) «Сава Чалий», «Мартин Боруля»     г) «Не судилось», «Талан»                                              ІІ. Напишіть твір-роздум на одну з  поданих тем:                                                                       1. «Кайдашева сім’я» не оперетковий фарс зі сценками малоросійського побуту, а повість-трагікомедія…» (С. Процюк).                                                                                          2. Дворянство як міф про краще життя (за твором «Мартин Боруля І.Карпенка-Карого).    3.  «Справжній патріот той, хто говорить правду навіть своїй країні» (Ж. Жорес).ІІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях:  
   1. Якою є авторська позиція в повісті «Кайдашева сім’я»?  2. Які дві тенденції розвитку реалізму в українській літературі другої половини ХІХ  століття поєдналися у творчості  Панаса Мирного?  3. До якого літературного напряму належить повість І. Нечуя-Левицького  «Кайдашева сімя»?
 4. Хто з героїв твору І. Карпенка–Карого «Мартин Боруля» каже про себе: «Столоначальником буду, а потім, може, й секретарем, чин дадуть, женюсь на багатій»?
 5. Назвіть імена та прізвища 3 письменників, які мали псевдоніми.      IV. Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань                                       
1. Яке значення мало створення професійного театру для розвитку української культури?2.     У чому полягає особливість композиції роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
3.     Чому твір «Кайдашева сім’я» І. Нечуя – Левицького називаємо соціально-побутовою повістю?

























Немає коментарів:

Дописати коментар