Любов Пономаренко "Гер переможений". Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Наскрізний гуманістичний пафос новели.
До вашої уваги відеоурок!!!
Скласти план до біографії!!!
Домашнє завдання:
- скласти презентацію до біографії
- підготуватися до характеристики образу (виписати цитати)
Марина Павленко "Русалонька із 7- В, або Прокляття роду Кулаківських". Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. Характеристика героїв повісті - казки
І. Перевірка домашнього завдання.
1. «Незакінчене
речення» (усно)
Повість − це…
Казка − це…
Повість-казка − це…
ІІ. Літературний
диктант (письмово)
1.
З
ким Софійка
порівнювала принца із казки про Русалоньку?
2.
Де Сніжана познайомилася з Валентином?
3.
Чому
тітоньці Сніжані та Софійці не подобалась казка «Русалонька»?
4. Як звали братика
Софії?
5. Який навчальний
предмет давався дівчинці найважче?
6. Хто наглядав за
квітами в дивній квартирі?
7. Якого кольору
була стрічка, що з’являлася завжди після нічних подій у загадковій квартирі?
8. Хто такий Сашко?
9. Яку сімейну
реліквію мала одягти тітонька Сніжана на власне весілля?
10.
Що
потрібно для подорожей у часі?
(За кожне завдання 1 бал. Максимальна
кількість - 10 балів.
ІІІ. Мотивація навчальної дяльності
−
Що таке життя, як ви розумієте це слово?
−
У чому сенс життя на вашу думку?
Для
кожного сенс життя особливий, притаманний лише окремій особі. Він може полягати
в красивому способі життя, великій кількості грошей, комфортно улаштованому
майбутньому. А для когось, може, навпаки, сенс життя полягає в постійному
творчому пошуку нових технічних можливостей для всіх людей. Вони пишуть вірші,
а може, й величезні романи, складають неповторну музику, пісні.
Є люди,
які свій сенс життя бачать у створенні власної міцної та люблячої родини.
Створити таку сім’ю дуже важливо, адже лише в ній виросте здорова й вихована
дитина. Сенс життя −це важкий і дуже важливий
вибір, кожен робить його по-своєму, з огляду на свої індивідуальні можливості й
здібності.
Отже, кожна людина
вбачає сенс життя по-своєму.
Життя… Таким коротким воно здається для людини. А як хочеться багато зробити. Ще маленькою людина прагне самоутвердитися, пізнати нове, цікаве, корисне, а потім, ставши дорослою, передати ці знання наступному поколінню. Кожна людина різна, індивідуальна. Тож і життя людей теж різноманітне. Наші герої повісті різні, тож і сенс життя їх теж різний. Наше завдання визначити головних героїв та зрозуміти їх сенс життя.
Складання характеристики персонажа
Складіть характеристику таких героїв (на вибір) :
1 – Софійка;
2 –Сашко;
3 – Вадим Кулаківський.
(Складаєте характеристику до одного із образів, використовуючи цитати - за зразком ).
План-схема характеристики персонажа.
1. Ким є герой твору, його вік.
2. Зовнішність образу.
3. Учинки, думки персонажа.
4. Риси вдачі.
5. Ставлення до нього інших героїв.
6. Ставлення автора до персонажа.
7. Ваше ставлення до цього
персонажа.
8.
Сенс життя героя.
ІV. Домашнє завдання
- Написати листа
головному герою про сенс його життя.
- Повторити сюжет твору,
портрет героя твору.
П
МАРИНА ПАВЛЕНКО. КОРОТКО ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ. "РУСАЛОНЬКА ІЗ 7-В, АБО ПРОКЛЯТТЯ РОДУ КУЛАКІВСЬКИХ". ДОБРО І ЗЛО В ПОВІСТІ, У СУЧАСНОМУ СВІТІ ТА В ЛЮДИНІ. ХАРАКТЕРИСТИКА ГЕРОЇВ ПОВІСТІ-КАЗКИ.
Павленко Марина Степанівна (біографія)
Народилася 30 березня 1973 року в селі Старичі Яворівського району Львівської області.
З відзнакою закінчила Уманський державний педінститут (нині університет) імені П.Г. Тичини. По закінченню вузу працює вчителькою початкових класів Уманської міської гімназії, а з 2000 року Марина Степанівна – викладач кафедри української літератури й українознавства рідного університету. Вона – кандидат педагогічних наук, доцент, автор багатьох наукових публікацій, методичних рекомендацій «У країні Лісових Дзвіночків», монографії про П. Тичину.
Член національної спілки письменників України. Автор збірок поезій: «Бузкові зошити» (1997), «Час-папороть», «Душа осики», романів для підлітків «Русалонька із 7-В…», книги казок «Півтора бажання (Казки старої Ялосоветиної скрині)», повістей-казок «Домовичок з палітрою», «Домовичок повертається», повістей «Миколчині історії», «Чи шкідливо ходити покрівлями гаражів?».
Як художниця, Марина Павленко проілюструвала чимало збірок (у т.ч. й власні).
Марина Павленко – лауреат багатьох літературних конкурсів: «Гранослов», «Привітання життя», конкурсу Української бібліотеки у Філадельфії, «Смолоскип», «Коронація слова», Всеукраїнського конкурсу сучасної новели імені Валеріана Підмогильного, конкурсу літератури для дітей та юнацтва «Портал», міжнародного конкурсу ім. Богдана-Нестора Лепкого, конкурсу творів для дітей «Золотий лелека», Всеукраїнського мережевого конкурсу короткої прози «Євроформат-2008» тощо.
«Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
Жанр – Повість-казка
Тема: пригоди семикласниці Софійки, яка намагається розплутати зловісну таємницю.
Ідея: уславлення доброти та працелюбства семикласниці, її активної життєвої позиції, засудження зла та несправедливості.
Головні герої: Софійка, її мама, тато, молодший братик Ростик, Вадим Кулаківський, колишній сусід Сашко, тітонька Сніжана та її наречений Валентин.
Головна героїня книги — чуйна до людей, кмітлива Софійка — розпочинає своє дослідження, щоб допомогти своєму однокласнику Вадиму Кулаківському позбавитися родового прокляття. Поступово, крок за кроком, вона дізнається про страшну провину прапрадіда Кулаківського. З казкового арсеналу чарівних предметів, які, зазвичай, допомагають героям казкових повістей, Софійка задіяла лише старовину дерев’яну шафу, спроможну переносити героїню у будь-який час. Марина Павленко відзначила, що прототипом образу Софійки стала її старша донька.
Досить яскраво представлений у книзі образ самовпевненого учня Вадима Кулаківського, в якому уособлений психологічний портрет сучасного підлітка. Незважаючи на матеріальне благополуччя (його батьки-заробітчани надсилають достатньо грошей), він відчуває самітність і безпорадність. Софійка, побачивши невідомий бік життя Вадима, вирішила допомогти йому.
ПОВТОРЮЄМО ВИВЧЕНЕ ТА ЗАКРІПЛЮЄМО НОВИЙ МАТЕРІАЛ!
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
1. Опрацювати біографію Марини Павленко.
2. Прочитати твір "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських".
3. Характеристика головних героїв. Відшукати цитати.
4. Намалювати ілюстрацію до твору (за бажанням).
Немає коментарів:
Дописати коментар