пʼятниця, 8 квітня 2016 р.

Районне заняття школи педагогічної майстерності учителів – філологів


  29 березня 2016 року у Шпиколоському НВК відбулося засідання школи педагогічної майстерності вчителів української мови та літератури. У засіданні взяли участь: методист РМК Паздзірська М.М.,  учителі української мови та літератури району, дирекція НВК.  Засідання проводила керівник школи педагогічної майстерності Лісова Зоряна Ігорівна. Тема заняття: «Використання інтерактивних технологій  на уроках української мови та літератури».
 Учителями майстерно були підготовлені та проведені уроки (Вульчак Н.М., Коваль М.Я.)  і виховний захід (Гайдар Г.В.). Педагоги побували на відкритому уроці у 10 класі на тему: «Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу» (урок – подорож з української літератури), який провела Вульчак Н.М. 
Початок уроку - на фоні мелодії звучали слова Наталії  Михайлівни «Стояла я і слухала весну…» Учні створювали розділи електронної книги про родину, дитинство, перші поетичні спроби, боротьбу поетеси із хворобою, вшанування пам’яті  Лесі Українки (використано слайди презентації). Зворушливим кульмінаційним моментом  уроку було виконання великопостної пісні «Моліться батьки за своїх  діточок» (у виконанні дуету Вульчак Н.М. і  Муц Зоряни). 
Були використані різноманітні  форми роботи: мікрофон, складання сенкану, робота в парах,  літературний диктант (взаємоперевірка – оцінювання робіт), складання «Доміно» («Життєдіяльність Лесі Українки»). Підсумок уроку був особливим: одним із атрибутів був віночок. Кожен учень одержав стрічку і характеризував враження від уроку відповідно до кольору стрічки. Кожен із кольорів мав свій прихований смисл. Відповіді учнів були надзвичайно цікавими, вичерпними і захоплюючими.
  Наступний урок, який відвідали учителі – філологи – «Незвичайні пригоди звичайних школярів. Смішне і комічне у творі Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки»( українська література, 6 клас), який провела Коваль М.Я.
 Учні аналізували результати  соціологічного опитування, яке було проведено у школі: «Хто такі тореадори?». Цікаво і змістовно давали відпові на питання: «Мої враження від прочитанного твору». Також  Мар’яна Ярославівна пригадала з учнями теорію літератури: повість, комічне; використала міжпредметні зв’язки – українська мова (омоніми, пестливі слова), українська література ( прислів’я, приказки), образотворче мистецтво (ілюстрації учнів до твору). Особливо цікава присутність автора твору – Всеволода Нестайка; надзвичайно захопила присутніх  гра юних акторів-героїв – Яви і Павлуші. 
Учитель використала різноманітні ІКТ: метод «Прес», «Мікрофон», «Два – чотири – всі разом», складання сенкану, вікторина «Так – ні». Відповіді учнів вичерпні, насичені. Доповненням до уроку була цікава виставка літератури.
  Учасники семінару з цікавістю переглянули виховний захід, який підготувала Гайдар Г.В.
Село! І серце одпочине.
На нашій славній Україні   -
Неначе писанка, село…- такими словами Великого Кобзаря розпочався захід «Славне село Шпиколоси…». 
Учитель наголосила, що немає людини, яка б не любила місце, де вона народилася, де їй призначено жити. «Сьогодні ми хочемо поділитися своєю любовю до рідного куточка. Для нас воно особливе, адже воно наше». Продемонструвала виставку, що складено учителями школи на основі архівних документів, свідчення очевидців: альбоми «Історія села Шпиколос», «Історія гончарства», збірки  поезій земляків , які вибірково звучали під час заходу. Учні розповіли цікаві легенди про етимологію назви села, про географічне розташування, про першу історичну згадку. 
Трепетно і хвилююче  линула двоголоссям пісня із уст дівчат – українок «На третій день Великодня», яка розкрила трагічну сторінку – 18 квітня 1944 року(третій день Великодня), коли село було спалене німецькими та польськими колоністами. Буняк В. та Гайдар І. розповіли про важкі випробування рідних, які були забрані на роботу у чужу загарбницьку країну. Але пройшов час… і село було відбудоване. Звучала народна жартівлива ягілка «Дай мя, мамо, за ганчира». Адже велика Україна починається із рідного села (пісня у виконанні Зоряни Муц). Доповнення до заходу були вдало підібрані слайди презентації  про рідне село.
   Присутні продовжили роботу засідання, зокрема Лісова Зоряна Ігорівна (керівник  ШПМ) акцентувала головну увагу на питанні «Проблемне навчання – складова сучасних освітніх технологій у загальноосвітній школі» (семінарське заняття). У висвітлених слайдах члени школи педмайстерності переглянули цілі, завдання, види проблемного навчання, методичні прийоми, ознайомились із технологію проблемного навчання на уроках української мови та літератури. Зоряна Ігорівна подякувала вчителям – філологам і наголосила на ефективності впровадження та використання  ІКТ на уроках української мови та літератури .
 
Методист РМК  Паздзірська М.М  відзначила плодотворну працю школи педмайстерності, подякувала директору  Шпиколоського НВК  Галяну А.В. , усім учасникам  за підготовку і співучасть у роботі засідання, акцентувала увагу на основних завданнях учителів у підготовці до наступних  засідань школи педагогічної майстерності.
Керівник школи педагогічної майстерності
вчителів української мови та літератури
                                                                                Лісова Зоряна Ігорівна

Немає коментарів:

Дописати коментар