З досвіду роботи


Використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови і літератури


    Інтерактивні методи сприяють розвиткові творчих та мовленнєвих умінь та навичок з 4 видів мовленнєвої діяльності: знання про мову й мовлення, мовні вміння та навички, досвід творчої діяльності, досвід особистого емоційно - ціннісного ставлення до світу.                                Інтерактивні технології використовую як різновид активних методів навчання, що відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається.                                                                                Уроки української мови та літератури намагаюся моделювати , виходячи з реальних життєвих ситуацій , пропоную проблеми для спільного вирішення, застосовую рольові ігри.                                                                                                                                           Інтерактивні технології  сприяють формуванню в учнів умінь і навичок , виробленню особистих цінностей, створюють атмосферу співробітництва, творчої взаємодії в навчанні.                                                                                                                                      
   На своїх уроках користуюся такими методами і прийомами , як: робота в парах , аукціон знань, проводжу науково- дослідницьку роботу на уроках української  мови та літератури, «мозковий штурм», розв'язання проблем, «мікрофон», розігрування ситуацій за ролями     (програвання сценки), вивчаючи твори українських письменників.                                                             Використовую  різнорідні  інтерактивні  форми та методи. Наприклад, на уроках засвоєння  нових знань ефективно впроваджую групові форми роботи: „Прес», „Шифровичок”, „Дерево життя”, „Мікрофон”, „Впізнай мене».                                     
       На уроці літератури у 5 класі   при вивченні теми «Світ, мов казка, світ, мов мрія», досліджуючи життєвий і творчий шлях Романа Завадовича, використовую такі методи, як «Дерево життя» і «Шифровичок» для активізації розумової діяльності учнів.                    
        Під час закріплення вивченого матеріалу, характеризуючи образи казки «Карпатський чарівник», застосовую методи «Прес»,  «Впізнай мене».                                                      
    Уроки систематизації  знань і вмінь учнів у 10 класі проводжу у  нестандартних формах гри, що стимулює діяльність учнів , розвиває творчі здібності. Вважаю, що особливу результативність дають такі методи : рольова гра, групова робота, метод «Мікрофон», «Чий портрет», «Впізнай поезію».                                                                                                                   При проведенні уроку-казки у 6 класі учні мають можливість бути героями творів, читати й аналізувати поезії митців рідного краю, розкривати свою душу, емоції, виявляти ставлення до ліричного героя або події, дискутували між собою.                                                                                  Постійно поглиблюю свої знання, опрацьовую додаткову літературу, привчаю до цього і своїх учнів. Прагну донести до них таку аксіому – підручник не являється єдиним джерелом знань, тому варто вивчати різні погляди на проблему із посібників, словників, довідників.                                                                                                                                           Тому намагаюсь у своїй роботі застосовувати оптимальні інтерактивні технології, які б проектували креативні якості особистості учня: фантазію, натхнення, ініціативу, нестандартність, непересічність, наявність власної точки зору.   Саме здатність осмислювати виучуване, виділяти основне сприяє виробленню вмінь свідомо застосовувати знання на практиці.
 Отже, у процесі своєї роботи я переконалася, що лише вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інтерактивного, особистісно-орієнтованого навчання  на основі постійного розвитку критичного мислення учнів дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить, і формувати творчу особистість учня.
Вдало проведена робота завжди потребує значних зусиль і плідної співпраці вчителя і учня .

  Спостерігаючи та аналізуючи результативність впровадження інтерактивних технологій у навчальний процес можна побачити, що постійне застосування інтерактивних технологій при вивченні предмета, значно підвищує рівень навчальних досягнень учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар