6 клас - українська мова

Тема. Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м'якої груп.

Опрацьовуємо відеоурок.
Виконати вправи із підручника - 365,372.
Домашнє завдання:
 - опрацювати сторінки підручника (140 - 144) - вивчити правила;
- вправи 369, 371.


Тема. Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. 

Опрацьовуємо матеріал відео.


Виконуємо вправу із підручника 352. 


Наступна вправа. Вставте замість крапок потрібні літери, щоб утворились прикметники вищого ступеня порівняння. З виділеними прикметниками складіть  речення.

Доро..ий, тя..ий, ви..ий, ду..ий, ни..ий, м’я..ий, швид..ий, солод-
..ий, кра..ий, ва..ий, влучн..ий, гаряч..ий, мудр..ий, давн..ий, теп-
л..ий.

Домашнє завдання. 

 - Опрацювати теоретичний матеріал підручника (сторінки 134 - 137)
- Вправи 353, 355.

Доброго дня, дорогі діти!!! Оскільки ви на карантині, то навчання ми  проводимо дистанційно. 

ВИВЧАЄМО ПРИКМЕТНИК!


ПРИКМЕТНИК: ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ. 
РОЗРЯДИ ПРИКМЕТНИКІВ ЗА ЗНАЧЕННЯМ: ЯКІСНІ, ВІДНОСНІ, ПРИСВІЙНІ.

Наше повсякденне мовлення та письмо не може існувати без прикметників. Їх ми використовуємо чи не в кожному реченні. Назвати ознаку предмета чи приналежність комусь можна лише за допомогою прикметника. Тому ознайомтеся з правилами, наведеними нижче, і запам’ятайте морфологічні ознаки прикметника та розряди прикметників за значенням. 

Прикметник - це самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета і відповідає на питання який? чий? (зелений, мудрий, сміливий).       
Прикметники виражають ознаку:
  • запаху (п’янкий, запашний);
  • кольору (білий, зелений);
  • віку (старенький, давній);
  • розміру (величезний, середній);
  • матеріалу (діамантовий, дерев’яний);
  • якості (твердий, гнучкий);
  • приналежності (зятів, сестрин);
  • простору (далекий, близький);
  • часу (ранній, вчорашній);
  • внутрішні властивості (добрий, щедрий);
  • зовнішні прикмети (смаглявий, чепурний);
  • ознаки за відношенням до місця (міський, районний).

МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ ПРИКМЕТНИКА
1. Рід:чоловічий — лебединий, добрий;жіночий — кімнатна, кмітлива;середній — дівоче, веселе.
2. Число:
однина — гарний, гарна, гарне;
множина — гарні.
3. Відмінок:
називний — золотий;
родовий — золотого;
давальний — золотому;
знахідний — золотий (золотого);
орудний — золотим;
місцевий — (на) золотому.
СИНТАКСИЧНІ ОЗНАКИ ПРИКМЕТНИКА
У реченні прикметник найчастіше виступає як означення, що є його основною синтаксичною роллю. Наприклад: Над лісом раптом запанувала абсолютна тиша (прикметник абсолютна  означення).
Значно рідше прикметник виступає як іменна частина складенного присудка (Яка важка у вічності хода! (Л. Костенко).

Свою функцію прикметники реалізують через поєднання з іменниками. Уточнюючи поняття, названі іменниками, вони увиразнюють, конкретизують висловлювання.

За значенням прикметники поділяються на якісні, відносні й присвійні.

ПЕРЕГЛЯНЬ ВІДЕО, ЯКЕ ДОПОМОЖЕ ТОБІ КРАЩЕ ЗАСВОЇТИ ЗНАННЯ ПРО ПРИКМЕТНИК!


ТЕПЕР ТИ ПОДРУЖИВСЯ ЩЕ ІЗ ОДНІЄЮ ВАЖЛИВОЮ ЧАСТИНОЮ МОВИ!

Для закріплення вивченого матіалу переходь за посиланням:join.naurok.ua. Код доступу: 117142.

Проходь тести та оцінюй свої знання!




ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО!

Тема уроку. Розбір іменника як частини мови.
 Послідовність розбору.




-         Повторимо все, що ми знаємо про іменник. 
 Нашим довідником сьогодні буде підручник, до якого ми можемо звертатися. Повторимо наші теоретичні знання.



1. Інтерактивна вправа 
1). Іменник – це самостійна частина мови, що означає предмет і відповідає на питання хто? Що? -  (ТАК! НІ!)
2). Іменники відмінюються за числами, відмінками 
3). Назви неістот відповідають на питання хто? 
4). Іменники бувають чол., жін., сер. і спіл. роду
5). До істот належать назви людей і тварин. 
6). Власні назви даються багатьом подібним предметам. 
7). Загальні назви пишуться з малої букви. 
8). В українській мові шість відмінків. 
9). Іменники української мови поділяються на 4 відміни. 
10). Іменник круча належить до ІV відміни 
11). Іменник хлоп’ятко належить до ІV відміни .
12). Жіночі імена по батькові утворюються за допомогою суфіксів івн, їв.
13). Чоловічі іменники по батькові утворюються за допомогою суфікса ович
14). У слові марево суфікс ев.

2. Розподільний диктант : істоти – неістоти. Самоперевірка.
Людина, буква, груша, учень, комар, газета, сльоза, фея, земля, ягня, град.
Ключ: підкреслити третю від початку букву і прочитати імена святих, які ми святкуємо 14 листопада.

3. Практична робота: до іменників загальних назв дібрати власні
    Письменник                                            Журнал
    річка                                                       газета
    місто                                                       теплохід
    собака                                                     премія імені
Молодці!!! Гарно повторили вивчений матеріал.

1. Вивчення нового матеріалу!!!

1. А зараз опрацьовуємо алгоритм морфологічного розбору іменника як частини мови (підручник, сторінка 96)

 2.Синтаксичний розбір речення і морфологічний розбір іменника.

Скоро перша паморозь посріблить траву, листя кущів та дерев.
Виділені слова розібрати як частину мови.
3. Робота із підручником. Виконуємо вправу 241. Усно виділені іменники розібрати як частину мови.
2. Закріплення вивченого матеріалу.
Ми навчилися робити розбір іменника як частини мови. А тепер повернемо у вуличку цариці орфографії і  повторимо найважливіші орфограми.
1.Пограємо у гру: Найкращий знавець відмінювання іменника. «Хто швидше»  
 Дівчина, дівча, дівчатко, дівчисько
 Хлопець, парубок, хлопя, хлопчина.
2. Практична вправа (закінчи прислів’я, розкриваючи дужки).
Ми з тобою – як риба з (вода). Хата красна своєю (господиня). Ніч нерухомо (тиша) блищить. Куди кінь з копитом, туди жаба з (лапа), а рак з (клешня).
Пограємо у гру «Хто наймудріший»
- До якої відміни належать вставлені слова?
- А в якому вони стоять відмінку?
- Чому в них різні закінчення?
3. Самостійна робота : поставити іменник ІІІ відміни в Орудному відмінку однини.
Галузь, загибель, вись, міць, сіль, міль, ніч, кров, матір, верф, якість, хитрість, мужність.
3.  Підсумок уроку
Виконання тестових завдань.
1.Укажіть рід слова путь.
А)чоловічий
Б)жіночий
В)середній
2.Знайдіть іменник спільного роду.
А)Сирота
Б)Країна
В)Кава.
3.Назвіть іменник, який має тільки множину.
А)Сіль
Б)Солодощі
В)Комахи
4.Укажіть рід слова «ворота»
А)чоловічий
Б)середній
В) за родами не розрізняється
5.Не з іменниками пишеться окремо, якщо
А)слово з не можна замінити синонімом
Б)в реченні є протиставлення
В)слово без не – не вживається
6.Укажіть, як пишеться слово (не)мовля
А) разом
Б)окремо
7.Укажіть, як пишеться слово (не)воля
А)разом
Б)окремо
В)разом та окремо
8.Укажіть, який суфікс у слові мар…во
А)-ив(о)
Б)-ев(о)
9.Укажіть, який суфікс у слові пал…во
А)-ив(о)
Б)-ев(о)
10.Укажіть, до якої відміни належить іменник дівча
А) І                           Б) ІІ                 В) ІІ                          Г) IV
11.Слово (пів)апельсина пишеться:
А)разом
Б)окремо
В)через дефіс
12.Укажіть морфологічні ознаки слова по дорозі
А) іменник; загальна назва; неістота; чол. рід; ІІвідміна; Р.в.; однина
Б) іменник; загальна назва; неістота;жін. рід; І відміна; М.в.; однина.
4. Домашнє завдання.
Повторити вивчений матеріал, підготуватися до контрольної роботи.




Немає коментарів:

Дописати коментар